zondag 21 juni 2009

Beginnerscursus triathlon


Triathlon Vereniging Triami te Deventer start ook dit jaar weer een cursus triathlon. Triami is een jonge vereniging en is opgericht in 2006 door een paar echte liefhebbers. Ik ben altijd nieuwsgierig naar wat randinformatie en heb besloten om mee te doen.

Het zijn 6 clinics:

· 18 juni, Een zwemclinic door triathlontrainer Simon Kok, in De Scheg d.m.v. een zwemtraining.
· 21 juni, Een fietsclinic over houding, training en materiaal. Aansluitend een fietstraining.
· 28 juni , Een loopclinic met speciale aandacht voor hoe te trainen voor de triathlon.
· 16 augustus , Een loopclinic met aansluitend informatie over sportvoeding
· 20 augustus , clinic, speciaal gericht op de wissel van fietsen naar lopen
· 23 augustus , Een clinic met informatie over de 1/8 ste triathlon op 29 augustus. Tevens parcoursverkenning.
· 29 augustus , deelname aan de 1/8 triathlon van Deventer op 29 augustus.

Daarbonvenop mag je ook nog 2 dinsdagen een uur mee trainen in het door de vereniging afgehuurde zwembad. Je ben dus 8 keer onder de pannen plus je doet mee aan de Triathlon in Loo-Bathmen .

Ik heb er voor gekozen om na mijn 1/8ste van Hengelo Gld. op 14 juni ook eens te proeven aan een 1/4de Triathlon. Dat is: 1000 meter zwemmen (40 baantjes), 40 kilometer fietsen en 10 kilometer hardlopen. Ik doe drie weken na die triathlon mee aan de Dam-tot-Damloop dus moet toch veel trianingsmeters maken, fietsen lukt wel, alleen dat zwemmen moet ik op vakantie maar bijwerken. Gelukkig heeft onze camping een erg mooi zwembad én een lagune! Hardloopschoenen mee, fietsen doen we gewoon even niet, twee weken.

Een streeftijd heb ik niet echt, het doel is uitzwemmen/-fietsen/-lopen.

We hebben nu een zwem- en een fietsclinic gehad. Het is inderdaad een beginnerscursus, maar daarom niet minder leerzaam. Fietsen had wat minder geheimen voor mee, maar de zwemclinic was erg intressant, zwemmen = techniek.

De hele cursus is een leuk initiatief van een vereniging die een leuke indruk maakt.

Qua lopen ben ik bezig met deel 2 van Evy, de 5-tot-10-kilometer variant. Grofweg komt het neer op 3 looptrainingen per week, 1 kort intensieve duurloop, 1 lang extensieve duurloop, 1 interval. Ik kies van 1 van de duurlopen en de interval, ik loop nu 2 keer per week, want die andere duurtraining pak ik mee op 1 van de twee fietstrainingen. Dan nog 1 keer zwemmen, maakt het 5 keer sporten. 1 keer lopen doe ik in een lange lunchpauze en ik probeer 1 keer op-en-neer te fietsen naar de baas (2x24km). Al met al kost het op deze manier erg weinig "privetijd" kan ik zeggen.

Keep you posted!

Geen opmerkingen: