maandag 31 augustus 2009

Verslag triathlon Loo-Bathmen, Zwembad Loöermark


Ik mocht vanmorgen in de eerste startgroep beginnen aan mijn eerste kwart triathlon, na een achtste in Hengelo mijn tweede triathlon ooit.

Zwemmen ging redelijk, maar de tijd viel tegen. Ik heb nog maar een keer of twaalf gezwommen, ondanks dat hoefde ik maar een baantje of 6 terug te schakelen naar schoolslag. Nog een paar keer trainen en 40 baantjes borstcrawl moet geen probleem zijn, maar snelheid, dát is de bottleneck.

Goed, wissel ging snel genoeg, toen ik met fiets het parc fermee uit joggede zag ik dat ik maar liefst 23 minuut nog wat onderweg was, viel tegen.

Fietsen, normaal mijn minst zwakke onderdeel, gin naar wens. Mijn nieuwe Profil Design T2 Aerobar deed wonderen, vooral omdat er een staffe wind woei. Ik deed er al met al vanaf het weglopen met de fiets (autostart computertje), tot het hek bij terugkomst (stopknopje computertje) 1:10:00 precies over! Maakt 34 km/hr gemiddeld, acceptabel met die wind.

Dan het lopen. Fiasco! AL halverwege het lange eerste rechte stuk, pats, kramp in mijn bovenbeen, stoppen, rekken, pats, kramp in kuit. Kortom, het is een 50 minuten durende intervalsessie geworden, want ik heb denk ik 6 keer een seconde of 20 gewandeld, zodat de pijn ietwat weg kon trekken. Dan nog is het mijn 10k pr (ik loop pas 7 maandjes).

Totaaltijd die ik zag op de klok is 2:24:01, in de uitslag staat echter 2:24:15! (Zal wel een uitputtingshallucinatie geweest zijn.) 9de dus! Had ik nooit durven dromen.

Ik vond het echt zwaar. Ik zie nog her en der verbeterpunten, dus zou volgend jaar gaar terugkomen voor een tijd van onder de 2:18 bijvoorbeeld.

Ik blijf lekker trainen, nu eerst de Damloop over 3 weken.

Geen opmerkingen: