vrijdag 4 september 2009

Als er 1 schaap over de Dam is, volgen er nog 59.999


Ik doe zaterdag 19 september mee aan de Dam tot Damloop! 10 Engelse mijl oftewel 16,2 kilometer. Voor mij een fikse afstand, ik heb tenslotte nog maar 10 kilometer maximaal in de benen. Weliswaar nadat ik eerst 40 baantjes had getrokken en 40 kilometer met een gemiddelde van 34 km per uur had gefietst, maar toch. Het is in mijn ogen een afstand die ontzag oproept. het zou er mee te maken kunnen hebben dat ik 250 dagen gelden nog niet eens 5 minuten achter elkaar kon rennen. Mijn psyche loopt momenteel achter op mijn lichaam.

Gelukkig ben ik in het bonte gezelschap van een aantal vrienden, waarvan het gros ongeveer in hetzelfde schuitje zit. Uitlopen is het devies en hoelang je erover doet is van tertiair belang. Het meemaken en het uitlopen nemen de eerste twee posities in. Ik zie er tegenop, maar verwacht wel dat ik rustig kan uitlopen.

Omdat het evenement dit jaar voor de 25ste keer plaatsvindt, is er naast de reguliere D-t-D op zondagmiddag, ook een D-t-D-by-Night! En die gaan wij lopen. Met z'n vijfentwintigduizenden tegelijk in het donker met een soort lichtgevende shirts langs een sfeervol verlicht parcours. Klinkt meer als een ervaring dan als een hardloopwedstrijd, dus zo ga ik er ook naartoe.

Als je komt kijken, je herkent me aan mijn sportschoenen en mijn strake broekje en je kunt me rond de 20.000ste plek verwachten. Ok? Ik zie je daar!

Geen opmerkingen: