vrijdag 13 februari 2009

Intensieve training


Ik heb gisteravond de zwaarste training gehad van de afgelopen maand! Het was een extensieve duurtraining en hoewel ik geen hartslagmeter droeg om te controleren of ik inderdaad in de juiste zone aan het trainen was, had ik er toch een bijzonder goed gevoel bij. Lekker bezig dus.

Ik geef wel toe, ik had er een beetje bij gedronken, bier. En de muziek kwan dit keer niet uit mijn Mp3-speler, maar uit de boxen van het Burgerweeshuis in Deventer. Daar kwam de excentrieke Dr. Lektroluv optreden, want deze Belgische elektro-DJ is bezig met een clubtour en deed onderweg het poppodium in ons stadje aan. Omdat ik een liefhebber ben van zijn muziekstijl, dikke dansbare elektro, gaf ik er ook acte de présence. Altijd in een zilveren smoking gekleed en met zijn groene masker op, zodat hij onherkenbaar blijft, draait hij loodzware, vette, kleverige, slome elektro met een zweempje oldskool techno, zware basbeats dreunen hard en stroperig door, terwijl de snerpende en zagende lijnen een en ander doorklieven, maar zijn stijl is altijd uplifting en vet. Als hij een plaat wil inmixen luistert hij niet door een koptelefoon, maar gebruikt daarvoor een hoorn van een ouderwetse telefoon, erg cool. Zijn set is een lange climax van twee uur, dus dat betekent ook dat je twee uur niet kunt stilstaan. Ik heb mijn hartslag zogezegd niet gemeten, want om nou met een Polar om je pols op de door stroboscopen verlichte dansvloer te controleren of je wel in je ownzone danst en stuitert, gaat wel iets te ver natuurlijk. Nou vraag ik me ook af of het wel zin heeft met twee liter lauw bier in je maag.

Kortom, ik ben vandaag, te day after, brak en heb voor het eerst een SAE-dag ingelast. (Schijt Aan Evy-dag). Morgenochtend ga ik weer lopen, want ik mis het nu al een beetje, na 3, in plaats van 2 rustdagen. Mijn schemaatje loopt dus 1 dag vertraging op, maar dat is niet erg, week 4 was toch een herstelweek, dus een dagje erbij komt misschien alleen maar goed uit. Jezelf belonen is ook belangrijk!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ah joh! Crosstraining is harstikke goed voor je!

Zeggen ze.

Groetjes!

Sander zei

:-)