donderdag 5 februari 2009

Volhouden!


Ja en dan ga ik al weer week 4 in! Mijn hart vult zich met trots, of, nou ja, een beetje overdreven, een klein beetje trots dan. Maar wat nog beter is, ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik in elk geval het Start-to-run-schema wel ga afmaken. Dus die twaalf jokers die me op minder dan een maand hebben geschat in de poll: Ha! Goed geregeld.

Ik ben dus de gelukkige eigenaar van een werkgever die ons werknemers faciliteert met onder andere een compleet inhouse fitnesscentrum met kleedkamers. En wat ik dus twee keer per week doe in mijn lunchpauze, is omkleden en lopen! En binnen een uur zit ik weer op mijn werkplek. Goed geregeld.

Ook mooi, op een steenworp afstand van de hoofdingang ligt de Veluwe en park Berg en Bos, jeweetwel, waar je doorheen moet vanaf kaartje kopen tot aan de echte ingang van de Apenheul. Dus, je voelt hem al aankomen, dat is 'mijn' trainingsbos. Dus als je van het voorjaar aapjes gaat kijken in Apeldoorn en je wordt omver gelopen door een soort grote hijgende mensaap...Goed geregeld.

Ik heb me ingeschreven voor een 10 kilometerloop op 19 april. Mijn schema is klaar op 17 maart. Dus ik heb 33 dagen om van 30 minuten tot 10 kilometer te komen, tijd zat, goed geregeld.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Sander,
Leuke blogs schrijf je, compliment!
Maar de reden dat ik hier een reactie plaats: ik vind je streven wel erg ambitieus om eerlijk te zijn; in 33 dagen van 30 minuten naar 10km. Niet onmogelijk, maar wel ambitieus.
Ik heb mij nl. altijd door de 'profs' laten vertellen (en als je op internet gaat zoeken zul je dat ook meer tegenkomen) dat het niet verstandig is om de wekelijkse trainingsduur en/of afstand met méér dan 10% per week te vermeerderen. Dit ivm blessure-gevaar.

Maar goed, ik hoop voor jou dat het je wel lukt! Lopen is leuk!

Groetjes, Bianka (ook met Evy begonnen; anderhalf jaar geleden)

Sander zei

Hoi Bianka,
Bedankt voor je compliment! Leuk!
Ik begrijp je bericht en ben het er zeker mee eens. Ik loop tegen 19 april in mijn trainingen dus 40-45 minuten, opgebouwt met schema's. Dan is die 10 kilometer een éénmalige actie om meteen weer terug te schakelen naar die 40 minuten op trainingen, gewoon een keer gek doen. Hopelijk loopt het goed af...

Groetjes!

Anoniem zei

Jaaaa oké! Op zich moet dat ook wel kunnen, helemaal aangezien jij verwacht de 10 in 55minuten te kunnen afronden. Dan is dat uitstapje van 45 naar 55 minuten niet eens zo gek veel.
Naja, ik wil ook niet zeuren hoor. Ik heb het zelf ook wel eens gedaan als het lekker gaat nog een stukje erbij aan. En soms -als je dat te vaak doet of er geen rust tegenover stelt- loopt dat slecht af. Maar als je jezelf maar in acht neemt, dan moet het wel kunnen.

Mag ik met je meelopen, die IJsselloop?

Sander zei

Dan moet ik eerst aan mijn vriendin vragen of ik met vreemde vrouwen mag hardlopen!

Ik loop sowiezo al met een stuk of 5 vrienden, er heerst ineens een hardloopvirus hier, maar hoe meer zielen, hoe meer vreugd natuurlijk!

Anoniem zei

Haha! Ik heb geen bijbedoelingen hoor (ben keurig getrouwd en wil dat ook graag zo houden). Ik loop normaal eigenlijk altijd in mijn eentje. Het lijkt me wel leuk om eens een keer 'samen' te lopen. Tussen aanhalingstekens, want uiteindelijk loop je natuurlijk altijd alleen, want in je eigen tempo. Samen, dat is dan de start en misschien nog even na afloop.

Sander zei

Oke dan! Ik ben diegene met van die hardloopschoenen aan m'n voeten!