zondag 18 januari 2009

Biechten


Oke, ik moet toegeven dat mijn plan al iets verder gevorderd is dat uit mijn vorige post bleek.
  1. Ik heb al schoenen gekocht
  2. Ik heb al een beginnersschema
De schoenen: Ik fietste vorige week vanaf mijn werk naar het station. Toen viel mijn oog op de voorgevel van een hardloopwinkel en bedacht me geen moment, even kijken wat dat nou kost, een paar goeie schoenen. Ik ben zwaar, heb niet de allerbeste knieën en heb weleens gelezen dat je blessures kunt oplopen wanneer je op slechte schoenen loopt.

Voor ik het wist liep ik joggend door de winkelstraat en werden mijn voeten gefilmd terwijl ik op een loopband rende als een jonge god. Maargoed, zware loper, neutrale afwikkeling, dus neutrale schoenen passen. Na het 4de paar bleek de Saucony Triumph "mijn" schoen te zijn: €139,95.

€139,95

Ik dacht voor 70-80 euro wel klaar te zijn, dus besloot er even over na te denken (lees: ...het weer even voor me uit te schuiven)

Om een lang verhaal kort te maken, Ebay rules en ik had mijn Saucony Triumph 5's voor €60,- inclusief verzendkosten.

Het schema? Misschien weleens gehoord van Evy Gruyaert? Zij heeft voor Vlaanderen Sportland een podcast ingesproken bestaande uit lekkere muziekjes en instructies als wanneer je wandelt, rent, etc. Een schema om in 12 weken 5 kilometer te lopen. Grappig toch? Goed ter voorkoming van blessures lijkt me.

Ik zal je verklappen dat ik al drie keer heb gelopen. Verslag volgt...

Geen opmerkingen: